ГОДИШЕН ДОКЛАД-АНАЛИЗ
ЗА ДЕЙНОСТТА НА НЦПКПС ПРЕЗ 2024 ГОДИНА
През изминалата 2024 г. в Националния център за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти (НЦПКПС) бяха разработени и приложени поредица от целенасочени политики, с ясно измерими в количествено и качествено отношение дефинитивни резултати:
1. Пет пъти повече обучени педагогически специалисти през 2024 г., в сравнение със „спокойната“ 2019 г. (3 359-обучени през 2024 г. срещу 681 през 2019 г.);
2. Продължаващо утвърждаване на НЦПКПС като дигитален център за онлайн квалификации – посредством собствена платформа за онлайн обучения, с идентична функционалност на обучителните платформи, на водещите университети у нас;
3. Продължаващо утвърждаване на НЦПКПС като иновативно аналитично звено – разработени аналитични материали с емпирична информация от получената обратна връзка от учители и директори, участвали в квалификационните курсове на Центъра през 2024 г.
В рамките на периода 05 март – 22 ноември 2024 г., НЦПКПС реализира обучения по НП „Квалификация на педагогическите специалисти“ 2024, по дейности и тематични направления, имащи за цел да усъвършенстват компетентностите на педагогическите специалисти, съобразно професионалния им профил, личен избор и стратегия за развитие на образователната институция.
Националният център за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти (НЦПКПС) е специализирана институция в системата на предучилищното и училищно образование, формираща и изпълняваща приоритетите и политиките на Министерството на образованието и науката (МОН), по отношение на повишаването и поддържането на квалификацията на педагогическите специалисти.